top of page

Review : Nachtblut - Todschik (2025)

Bijgewerkt op: 19 apr


ree

Het Duitse Nachtblut timmert, zonder echt origineel te zijn, aan een eigen sound die ergens het midden houdt tussen gothic, black en folk metal. De band debuteerde in 2007 met Das Erste Abondmahl, en is nu met Todschick aan hun zesde full album toe. De cover art trekt meteen de aandacht, en bij het beluisteren valt ook al direct het ijzersterke geluid op. Voor de productie werd beroep gedaan op Chris Harms, de frontman van Lord Of The Light Lost, en dat blijkt een erg goede zet geweest te zijn. Eigenlijk vind ik enkel de titeltrack, met zijn vrij onbenullig refrein dat bovendien ook nog eens veel te vaak herhaald wordt, de enige misser op dit plaatje. Voorts worden we getrakteerd op de vertrouwde mengeling die we bij deze groep al kenden. Het siert frontman Askeroth en zijn mannen dat ze steeds op zoek gaan naar de nodige variatie. Zo krijgen we bij Das Leben Der Andere een met piano begeleid, catchy nummer te horen, terwijl Kinder Der Zorns bijna de zuiver blackened death metal kaart trekt. Op Manchmahl Komen Sie Wieder wordt er met pop synthesizers geflirt, hetgeen neigt naar een commerciƫle toenadering, ware het niet dat ook de felle screams van Askeroth deze song stevig bijkruiden. Stirb Langsam brengt met zorgeloze dronkemans humor dan weer de folk invloeden naar boven, en zo is Todschick een album dat met zijn speelduur van drieƫnveertig minuten op die ene song dan na, geen verveling toe laat.


ALBUMTITEL: Todschick

LABEL : Napalm Records

REVIEWER : Peter

RELEASE DATUM : 21/02/2025

GENRE : Gothic Black metal

SCORE : 8/10

Opmerkingen


bottom of page